اخبار بورس

نشست خبری مجید عشقی | همه چیز درباره سهام عدالت شرکت های سرمایه گذاری استانی + فیلم کامل

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامامروز سه شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ نشست خبری مجید عشقی رئیس سازمان بورس در خصوص مجامع شرکت های سرمایه سهام استانی برگزار شد. در آن کنفرانس مطبوعاتی چه گذشت؟

تعیین تکلیف کمیته سرمایه گذاری استان در آینده نزدیک

مجید عشقی: ما در ماه جولای به مدل نهایی رسیدیم و پس از آن تغییرات جزئی در آن ایجاد شد و مراحل اجرایی برگزاری جلسات شرکت های سرمایه گذاری استانی حذف شده است
مسئولیت باید با هیات مدیره شرکت های سرمایه گذاری استانی باشد تایید سازمان بورس برای رسیدن به بنابراین اولین قدم ما معرفی افرادی از شرکت ها به سازمان بورس است.

مجامع این شرکت ها به دو صورت حضوری و الکترونیکی از طریق سامانه سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار برگزار می شود. رای گیری کاملا الکترونیکی است.

هر سهامداری که مایل به شرکت در جلسه است باید نحوه شرکت در جلسه را توضیح دهد. ممکن است سهامداران اصلی می توانند از طریق نماینده یا نماینده شرکت کنند. در این مدل سوم، سهامداران می توانند از طریق تعاونی منطقه خود اقدام کنند.

کسانی که در جلسات نمی آیند به یک شرط به تعاونی های شهرداری مراجعه می کنند. تعاونی شهرستان می تواند از رای سهامداران عدالت برخوردار باشد که می تواند ۲۰ درصد از اعضای خود را داشته باشد. به این دلیل که دیدیم مجامع تعاون شهرستان با تعداد کم جلسه برگزار می کنند و مثلا یک شرکت ۱۰۰ هزار نفری با ۱۰ نفر جلسه برگزار می کند و کنترل شرکت های سرمایه گذاری استانی را در اختیار می گیرد!

آخرین مهلت فراخوان فردا چهارشنبه ۱۷ آذرماه می باشد

این را رئیس سازمان بورس گفت زمان فراخوان عضویت در هیئت مدیره فردا منتشر می شود.،

مرکزی برای سرمایه گذاری سهام ایجاد می شود

شرکت های سرمایه گذاری استانی سه سال است که گزارش مالی خود را ارائه نکرده اند و باید اصلاح و تایید شود.

مرکز سهام عدالت از بین تمامی شرکت های سرمایه گذاری استان انتخاب شده است.

هدف این است که مدیریت سبد سهام به شرکت های سرمایه گذاری استانی یا مراکز بورس سپرده شود و این کار به تدریج انجام شود.

مجمع نمایندگان استان های خراسان شمالی و زنجان به زودی برگزار می شود

یکی از مفاد مصوبه این است که برای اینکه همزمان در مجمع ۳۰ استان حضور نداشته باشیم و نظارت کافی داشته باشیم، از دو استان به عنوان پایلوت شروع کرده و این روند را انجام دهیم، استان های باقی مانده به تدریج اعلام و جلسات برگزار خواهد شد. دو استان در حال محاکمه خراسان شمالی و زنجان که گزارش مالی آنها موجود است.

جلسات همه ولایات تا پایان شهریور ۱۴۰۳ برگزار شد

جعفری، رئیس نظارت بر انتشارات: در حال حاضر شورا هنوز تصمیمی برای بازگشایی نماد بنگاه های استانی نگرفته است و جلسات باید تشکیل شود و این جلسات تا اول شهریور ۱۴۰۳ برگزار می شود.

فروش سهام چه زمانی تایید می شود؟

مجید عشقی: موضوع فروش سهام هم بر کل بازار و هم بر نمادهای فردی تأثیر می گذارد. بحث گردش مالی بالا ربطی به شرکت های استانی ندارد چراکه نخواستیم بین گردش مالی سهامداران مستقیم و غیرمستقیم تفاوت قائل شویم و در عین حال باید تصمیم به فروش آنها گرفته شود. یکی از دلایل عدم فروش وضعیت بازار است.

برای نمادهای بورس استانی نیز مقرر شد به تدریج بازگشایی شود و همزمان با برگزاری مجامع به فروش برسد. در حال حاضر هیچ برنامه ای برای فروش سهام وجود ندارد.

پیشنهادهایی برای تخصیص منابع حاصل از سود سهام به مدیریت بازار ارائه شده است تا سهام تحت تاثیر فروش قرار نگیرد.

تکلیف باقی مانده سهام چه شد؟

مجید عشقی: موضوع تخصیص سهام سرمایه به بازماندگان بر عهده سازمان بورس و شورای عالی بورس نیست، بلکه بر عهده سازمان خصوصی سازی و دولت است. اما برای سه صنف از جمله کمیته امداد عمل می کند و وقتی این کار انجام شود ۶ میلیون نفر می شوند.

سود سهام چه زمانی پرداخت می شود؟

مجید عشقی: سود سهام عدالت تا پایان آذرماه واریز می شود.

تکلیف سهام عدالت متوفی چه شد؟

برنده های آن مرحوم تا پایان سال توزیع می شود. این سود در حساب های جداگانه نگهداری می شود و به شما سود بانکی پرداخت می شود. این مبلغ بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان است که به نفع وراث خواهد بود. کمک مالی متوفی در سال جاری به حساب وراث واریز می شود و دیگر واریز نمی شود.

  • فیلم کامل دیدار مجید عشقی اینجا دیدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا