بانک و بیمه

بخشنامه دستمزد مبنای کسر حق بیمه در سال ۱۴۰۳ اعلام شد

به گزارش ایران تحلیل، میرهاشم موسوی بخشنامه شماره ۲۷۶۷۱۶ مورخ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی موضوع تصویب جلسه بیست و نهم اسفند شورای عالی کار در سال ۱۴۰۲ تغییر حداقل مزد روزانه و سایر سطوح مزد و حداقل مزایای کارکنان مشمول قانون کار ۱۴۰۳ و افزایش روزمزد را مبنای کسر حق بیمه از قانون کار اعلام کرد. ابتدای امسال

بر اساس ابلاغیه رئیس سازمان بیمه‌های اجتماعی، واحدهای اجرایی موظفند مراتب را به اطلاع کارفرمایان مشمول قانون بیمه‌های اجتماعی برسانند و در هنگام دریافت لیست و حق بیمه ماهیانه این موضوع را مد نظر قرار دهند.

در این بخشنامه آمده است: حداقل دستمزد روزانه به عنوان مبنای وصول حق بیمه بیمه شدگان مشمول قانون کار و تامین اجتماعی (به استثنای مشاغل و فعالیت های با دستمزد مقطوع) ۲ میلیون و ۳۸۸ هزار و ۷۲۸ ریال اعلام شد. و همچنین سایر سطوح دستمزد بر اساس دستمزد آخرین روز. در سال ۱۴۰۲ معادل ۲۲ درصد به اضافه مبلغ ثابت روزانه ۲۳۰۰۰۰ ۲۶ ریال به شرح زیر افزایش می یابد.

حقوق روزانه برای سمت در سال ۱۴۰۳ = (۲۳۰,۰۲۶ + ۱.۲۲ * آخرین حقوق روزانه برای سمت در سال ۱۴۰۲)

نظر به اینکه طبق بندهای (۲)، (۳)، (۴) و (۵) مصوبه تصویبی فوق الذکر، کارفرمایان مشمول قانون کار هستند که به کلیه شاغلین اعم از دائم یا موقت، مجرد یا متاهل اعطا می شود. ماهانه ۱۴.۰۰۰.۰۰۰ ریال یارانه کالاهای مصرفی خانوار به عنوان مزایای اجتماعی و تشویقی، مبلغ ۹ میلیون ریال برای اسکان کارگری، مبلغ ۱۰۰ میلیون و ۲ ریال به صورت سالانه (که دارای ۱۴۰۳ یا یک سال کار است. تجربه). سال بعد از دریافت آخرین مبنا، در صورتی که سنوات آنها گذشته باشد، هزینه ازدواج را نیز بپردازند. لذا بر اساس بند (۵) ماده (۲) قانون تامین اجتماعی و مفاد اجرایی ماده (۳۹) قانون فوق الذکر، کارفرمایان کارگاه های مشمول قانون کار موظفند بخشنامه های جدید (۵) را رعایت کنند. ) و (۵.۱) درآمد در تهیه صورتحساب حقوق و دستمزد و تامین اجتماعی. مبالغ فوق و سایر موارد قابل کسر از حق بیمه اعم از اضافه کار و … را در ستون مربوطه وارد نموده و حق بیمه را کسر و به شعبه پرداخت نمایید.

در بخش دیگری از این بخشنامه آمده است: لازم به ذکر است چنانچه در نتیجه مصوبه هیات وزیران در سال ۱۴۰۳ مبلغ حق مسکن بیمه شدگان افزایش یابد، مجدداً موضوع مورد توجه قرار خواهد گرفت. .

در بند (۵) این مجوز مقرر شده است که کارفرمایان از ابتدا کلیه کارکنان متاهل اعم از زن و مرد را مشمول قانون کار خواهند کرد. فروردین در ماه ۱۴۰۳ پنج میلیون ریال سود ازدواج پرداخت کردند.

بر اساس بند (۲) مصوبه فوق و تبصره های ذیل و همچنین دستورالعمل اداره کل روابط کار، غرامت خدمت و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جداول مربوطه، کلیه کارفرمایان موظف به پرداخت حقوق پایه سالانه به کارکنان مشمول قانون هستند. کارگرانی (چه در کارگاه های دارای طرح درجه بندی و چه بدون طرح درجه بندی حرفه ای) که «حداقل یک سال سابقه کار در همان کارگاه یا یک سال سابقه کار داشته باشند.» اگر از زمان دریافت آخرین سابقه کار روزانه ۷۰۰۰۰ ریال داشته باشید. ، حق بیمه مطابق ماده (۳۹) قانون تامین اجتماعی بوده و آیین نامه اجرایی مربوط کسر و به سازمان پرداخت می شود.

بر اساس این بخشنامه، در محاسبه حق بیمه، بیمه شدگانی که در آخرین گزارش بازرسی قبل از تاریخ یکم درج شده اند، لحاظ می شوند. فروردین ۱۴۰۳ حقوق آنها بیش از حداقل دستمزد روزانه یک میلیون و ۷۶۹ هزار و ۴۲۸ باشد، در صورتی که کارفرما در سال ۱۴۰۳ از ارسال لیست و پرداخت حق بیمه بیمه شدگان نامبرده خودداری کند و یا در لیست های ارسالی استعفای خود را اعلام نکند. سپس حقوق و مزایای شما به شرح بندهای بالا تعیین می شود و سپس مبنای محاسبه حق بیمه برای ماه هایی که لیست آنها ارائه نشده است.

حداقل مبنای پرداخت حق بیمه بیمه شدگان برای ادامه داوطلبانه بیمه طبق بخشنامه (۶۸۶) امور بیمه ای به شماره ثبت ۱۸/۹۸/۱۰۰۰ مورخ ۵. فروردین در سال ۱۳۹۷ معادل ۱.۲ برابر حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار خواهد بود.

در بخش دیگر این بخشنامه آمده است: همچنین مبنای پرداخت حق بیمه بیمه شدگان در صورتی ادامه بیمه اختیاری است که مبنای پرداخت حق بیمه آنها در سال ۱۴۰۲ بیش از ارزش روزانه یک میلیون و ۷۶۹ هزار و ۴۲۸ ریال باشد. مانند سایر سطوح مزدی به میزان ۲۲ درصد در سال جاری نیز مبلغ ثابت روزانه ۲۳۰۰۰۰ ۲۶ ریال به روش زیر افزایش می یابد که در هر صورت کمتر از ۱.۲ حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار

مبنای پرداخت حق بیمه روزانه در سال ۱۴۰۳ = (۲۳۰۰۲۶ + ۱.۲۲ * مبنای نهایی پرداخت حق بیمه روزانه در سال ۱۴۰۲)

حداقل مبنای پرداخت حق بیمه برای مشاغل آزاد و مشاغل آزاد در سال ۱۴۰۳ معادل ۲ میلیون و ۳۸۸ هزار و ۷۲۸ ریال در روز خواهد بود همچنین بر اساس مفاد بند ۴ آیین نامه اداری شماره ۱۲۱۲۶/۱۰۰۰/۹۹/۲۰. اسفند در سال ۱۳۹۹ در مواردی که حقوق مبنای پرداخت حق بیمه افراد خوداشتغال بالاتر از حداقل دستمزد مصوب سال ۱۴۰۲ شورای عالی کار باشد، ضریب دستمزد مربوطه باید در مقایسه با حداقل مزد مصوب سال ۱۳۹۸ حفظ شود. شورای عالی کار در سال ۱۴۰۳ .

مثال: بیمه شده ای در سال ۱۴۰۲ با حقوق روزانه ۴ میلیون و ۶۹ هزار و ۶۸۵ ریال برای صاحبان مشاغل آزاد و آزاد قرارداد بیمه منعقد کرد. با توجه به اینکه مزد روزانه مذکور معادل دو سوم حداقل مزد سال ۱۴۰۲ می باشد. بنابراین حقوق پایه بابت پرداخت حق بیمه روزانه وی در سال ۱۴۰۳ معادل فرمول زیر به مبلغ پنج میلیون و ۴۹۴ هزار و ۷۴ ریال می باشد.

حقوق پایه پرداخت حق بیمه در سال ۱۴۰۳ = (۷۲۸، ۲۳۸۸ * ضریب دستمزد متناظر نسبت به حداقل دستمزد سال ۱۴۰۲ برابر با ۲.۳)

در این بخشنامه آمده است: مبنای پرداخت حق بیمه بیمه شدگان ایرانی خارج از کشور و بیمه توافقی بر اساس آیین نامه اداری شماره ۱۰۰۰/۹۹/۱۲۱۲۶ مورخ ۲۰ اسفند سال ۱۳۹۹ خواهد بود.

کلیه پرداختی های آن دسته از گیرندگان بیمه بیکاری که تاریخ بیکاری آنها از اول است فروردین ۱۴۰۳ از این پس حداقل دستمزد ۱۴۰۳ رعایت می شود. همچنین پرداختی‌های مشمولان بیمه بیکاری سال‌های گذشته که در سال ۱۴۰۳ ادامه دارد و مبلغ آنها زیر حداقل دستمزد سال ۱۴۰۳ باشد، تا آن زمان به میزان حداقل دستمزد سال ۱۴۰۳ بازگردانده می‌شود.

ضریب دستمزد رانندگان بین شهری در حمل و نقل بار و مسافر موضوع بند (۷) جلسه ۸۰۴ هیئت مدیره مورخ ۲۶ خرداد ۱۳۸۱ و اصلاحات بعدی آن در سالهای ۱۳۹۷ و ۱۴۰۲ به شرح زیر و از تاریخ اول فروردین ۱۴۰۳ مبنای دریافت حق بیمه و انجام تعهدات قانونی را تعیین می کند.

در قسمت دیگر این بخشنامه آمده است: با توجه به موارد فوق، دستمزد مقطوع روزانه رانندگان مشمول بیمه اجتماعی رانندگان حمل و نقل بین شهری در حمل و نقل بار و مسافر (ضریب (۱.۶۵)) معادل ۳.۹۴۱.۴۰۰ ریال است. برای رانندگان مینی بوس و سفر (ضریب ۱.۳۵) معادل سه میلیون و ۲۴۴۰۰۰ و ۷۸۰ ریال می باشد. برای سایر رانندگان و رانندگان تاکسی و مینی بوس سطح شهر (ضریب ۱.۱) مبلغ ۲ میلیون و ۶۲۷ هزار و ۶۰۰ ریال تعیین می شود.

ضرایب دستمزد ثابت کارگران ساختمانی موضوع «بند (۳) دو هزار و یکصد و یازدهم» صورتجلسه ۱۴ می باشد. شهریور ۱۴۰۲ هیأت مدیره مؤسسه تأمین اجتماعی به شرح زیر و از تاریخ اول تعیین گردید. فروردین ۱۴۰۳ مبنای دریافت حق بیمه و تعهدات قانونی است.

الف) کارگران درجه یک (کارگران ماهر، استادکار) ۱.۹ برابر حداقل دستمزد

ب) کارگران درجه دو (کارگر زاویه، دستیار کارشناسی ارشد) ۱.۶ برابر حداقل دستمزد

ج) کارگران درجه سه (عمومی) ۱.۳ برابر حداقل دستمزد

بر اساس بند فوق، حق بیمه کارگران ساختمانی باید بر اساس سطح صلاحیت مندرج در کارت صلاحیت فنی آنها و دستمزد ثابت روزانه فعالیت مربوطه با استفاده از ضرایب ۱.۳، ۱.۶ و ۱.۹ حداقل دستمزد (سه میلیون و ۹۰۰) باشد. مبلغ ۱۰۵ هزار و ۳۴۶، سه میلیون و ۸۲۱ هزار و ۹۶۵ و چهار میلیون و ۵۳۸ هزار و ۵۸۳ ریال) بر اساس صلاحیت کارگران مذکور و با توجه به مجوزهای هیأت مدیره محاسبه و وصول شود.

با توجه به مصوبات شورای عالی تامین اجتماعی و هیات امنای سازمان تامین اجتماعی، حداکثر دستمزد روزانه مشمول کسر حق بیمه از ابتدای سال جاری، هفت برابر حداقل دستمزد روزانه و با رعایت آن است. با موضوع در ۳۱، ۳۰ و ۲۹ ماه اجباری است.

مرکز فناوری اطلاعات، آمار و انفورماتیک موظف است حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ انتشار این بخشنامه با همکاری شرکت مشاوره مدیریت و خدمات مکانیکی تمهیدات لازم را برای به‌روزرسانی نرم‌افزارهای موجود و طراحی و پیاده‌سازی سایر نرم‌افزارهای مورد نیاز به عمل آورد. نرم افزار.

رؤسای ستادی، مدیران کل، معاونین، روسای ادارات کل استان ها و مسئولان مربوطه در واحدهای اجرایی مسؤول حسن اجرای مفاد این بخشنامه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا