اخبار اقتصاد ایران

تحویل کارت‌های سوخت از یک ماه به یک هفته کاهش می‌یابد

جلیل سالاری معاون وزیر نفت اظهار داشت: با الکترونیکی شدن خدمات صدور کارت سوخت، اردیبهشت ماه زمان تحویل این کارت ها از یک ماه به یک هفته کاهش می یابد.

ایران تحلیل، معاون وزیر نفت گفت: با الکترونیکی شدن خدمات صدور کارت سوخت، اردیبهشت ماه زمان تحویل این کارت ها از یک ماه به یک هفته کاهش می یابد.

جلیل سالاری در گفت و گوی تلویزیونی با بیان اینکه زمان تحویل هر کارت سوخت کمتر از یک ماه است، گفت: امسال در نظر داریم زمان تحویل کارت سوخت را به یک هفته کاهش دهیم.

وی افزود: برای تحقق این امر شرکت تحقیق و توسعه ناجی نیاز به همکاری با وزارت نفت برای الکترونیکی شدن فرآیند ثبت نام کارت سوخت دارد.

وی با اشاره به اجباری شدن استفاده از کارت سوخت شخصی در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ که در قانون بودجه امسال نیز تکرار شد، ادامه داد: با توجه به اینکه تفاوتی بین استفاده از کارت سوخت شخصی و کارت سوخت جایگاه داران وجود ندارد. مردم ترجیح می دهند ۶۰ لیتر سهمیه ۱۵۰۰ تومانی در کارت سوخت شخصی خود صرفه جویی کنند و از کارت سوخت جایگاه استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه هر کارت سوخت شخصی ماهیانه ۶۰ لیتر سهمیه و ۱۰۰ لیتر اعتبار ۳ هزار تومان دارد، افزود: درخواست ما این است که مردم در استفاده از کارت سوخت شخصی همکاری کنند. زیرا کارت های موقعیت مکانی برای استفاده در مواقع اضطراری در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر نفت با اشاره به افزایش ترافیک جاده ای در ایام نوروز گفت: به دلیل نبود زیرساخت های حمل و نقل عمومی تعداد کارت اضطراری ایستگاه داران را در ایام سفر افزایش داده ایم و به همین دلیل کارت نداشتیم. چالش ها یا مشکلات در زمینه تامین سوخت.

وی در پاسخ به این موضوع که شرکت تحقیق و توسعه ناجی دلیل تاخیر در صدور الکترونیکی کارت سوخت را مسائل امنیتی ناشی از حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت می داند، گفت: شرایط ما مهیا است؛ در حالی که این موضوع در حال انجام است. زیرا، خدمات صدور کارت سوخت ربطی به سیستم هوشمند سوخت ندارد.

سالاری در پاسخ به این سوال که آیا تاییدیه پدافند غیرعامل در این زمینه دریافت شده است؟ وی گفت: هماهنگی ها انجام شده، جلساتی برگزار شده و امیدواریم در ماه جاری و یک ماه آینده این روند را به سمت اجرا پیش ببریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا