فناوری

بتن‌ریزی در چهارمین محور نیروگاه هسته‌ای الضبعه مصر با حضور ویدیویی پوتین

پایگاه خبری تحلیلی میهن تجارت (mihantejarat.com):

یورو نیوز: بر اساس اعلام کرملین، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه قرار است از طریق تماس تصویری با عبدالفتاح سیسی همتای مصری خود در مراسم ساخت چهارمین و آخرین راکتور نیروگاه اتمی دبعه شرکت کند.

در این مراسم اولین بتن برای واحد چهارم نیروگاه اتمی الدبعه ریخته می شود. این نیروگاه هسته ای که شامل چهار راکتور با ظرفیت ۱.۲ گیگاوات خواهد بود، توسط شرکت روس اتم ساخته شده است. سازمان نیروگاه های هسته ای مصر و روسیه در سال ۲۰۲۲ ساخت اولین و دومین راکتور هسته ای را در مصر آغاز کردند و با همکاری هر دو طرف، پایه سومین راکتور در می ۲۰۲۳ گذاشته شد.

این چهارمین محور نیروگاه اتمی مصر در شهر الدوبه است که در حدود ۳۲۰ کیلومتری شمال غرب قاهره در حال ساخت است. هزینه ساخت این نیروگاه حدود ۲۸ میلیارد و ۷۵۰ میلیون دلار است که ۸۵ درصد آن توسط روسیه تامین می شود و مصر آن را با وام ۲۲ ساله با سود سالانه ۳ درصد پرداخت می کند.

نوشته های مشابه

از زمان کودتای عبدالفتاح سیسی در مصر در سال ۲۰۱۳، روابط قاهره و سکو دوستانه بوده و با وجود وقوع بحران هایی مانند جنگ در اوکراین، دو طرف همچنان روابط نزدیک خود را حفظ کرده اند.

گئورگی بوریسنکو سفیر روسیه در قاهره در گفتگو با رسانه «مصر مستقل» تاکید کرد که روابط مصر و روسیه بر پایه روابط دوستانه و راهبردی و ساخت نیروگاه هسته ای در الدبعه استوار است. این یک تایید است.

در حالی که ابتدا برخی رسانه های مصری اعلام کردند که پوتین قرار است شخصا در این مراسم شرکت کند که در بیانیه مطبوعاتی کرملین نیز تایید شد، رئیس جمهور روسیه کشور را ترک نمی کند و از طریق ویدئو کنفرانس در این مراسم شرکت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا