خودرو

رونمایی از ب ام و سری 5 مدل 2024


آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش ایران تحلیل: بی ام و سری ۵ ۲۰۲۴، سدان پرفورمنس که در سال ۲۰۲۴ به صورت رسمی معرفی می شود. BMW سری ۵ ۲۰۲۴ با کد فضایی G60 متاثر از زبان طراحی جدید این برند است. بی ام و سری ۵ ۲۰۲۴ کاملا دگرگون شد. در زیر به بررسی بیشتر این خودرو پرداخته ایم.

طراحی ظاهری BMW سری ۵ مدل ۲۰۲۴

در قسمت جلو خبری از جلوپنجره های بزرگی نیست که ب ام و در سال های اخیر بسیار روی محصولات خود استفاده کرده و باعث محبوبیت هر چه بیشتر سری ۵ جدید در بین مردم شده است. یکی دیگر از جنبه های مهم طراحی بیرونی این خودرو، چراغ های جلو یک تکه است که این سری ۵ را شبیه به سری ۵ قدیمی می کند و مانند سری ۷ جدید احساس غریبگی را به ما القا نمی کند.

اما ضعف کوچک طراحی این خودرو در قسمت عقب قابل مشاهده است. برخلاف چراغ های جلو، ما یک جفت چراغ کشیده و باریک داریم که با ابعاد و اندازه چراغ ها سازگاری کامل ندارند و می توان این ناهماهنگی را کمی مقصر دانست.

مشخصات فنی بی ام و سری ۵ مدل ۲۰۲۴

نسخه بنزینی این خودرو به یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر مجهز به توربوشارژر است و می تواند حداکثر قدرت ۲۵۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر را ارائه دهد. شتاب صفر تا ۶۰ مایل در ساعت در نسخه دیفرانسیل عقب سری ۵ جدید ۵.۹ ثانیه و در نسخه دو چرخ متحرک یا xDrive 0.1 ثانیه کمتر است.

موتور الکتریکی کوچک در این نسخه در کنار یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی قرار گرفته است که می تواند در مجموع ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۵۴۰ نیوتن متر تولید کند و آن را به گیربکس برساند. همچنین بهتر است بدانید که نسخه هیبریدی ملایم تنها با سیستم چهارچرخ محرک تولید می شود و زمان شتاب آن ۴.۵ ثانیه است.

بی ام و سری ۵ مدل ۲۰۲۴ دارای دو تریم تمام الکتریکی است که یکی از آنها eDrive40 و دیگری M60 نام دارد و توسط M Power ارائه شده است.

سری ۵ eDrive40 از یک موتور الکتریکی استفاده می کند که ۳۳۵ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور را به محور عقب در حالت اوربوست می رساند و شتاب ۰ تا ۶۰ مایل در ساعت را در ۵.۷ ثانیه به خودرو می رساند. تحویل داده شد بهتر است بدانید که نسخه های برقی دارای محدودیت سرعت هستند که در eDrive40 سرعت ۱۹۳ کیلومتر بر ساعت است.

سری پنج M60 از دو موتور الکتریکی استفاده می کند که در حالت اوربوست، در مجموع ۵۹۰ اسب بخار قدرت و ۸۲۰ نیوتن متر گشتاور بین محورهای جلو و عقب به اشتراک می گذارند. زمان شتاب این نسخه ۳.۷ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت تعیین شده است.

باتری های هر دو نسخه کاملا الکتریکی دارای ظرفیت ۸۴.۳ کیلووات ساعت هستند که به eDrive40 اجازه می دهد تا ۴۷۵ کیلومتر و M60 تا ۴۱۲ کیلومتر را با یک بار شارژ طی کند.

BMW سری 5 مدل 2024

آپشن هایی برای BMW سری ۵ ۲۰۲۴

جدای از ویژگی هایی مانند چند رسانه ای یکپارچه، دسته ابزار دیجیتال و غیره که این روزها در اکثر خودروهای لوکس یافت می شود، سری ۵ جدید با گزینه ای عرضه می شود که به راننده اجازه می دهد به یکی از آینه ها نگاه کند تا به طور خودکار خط خودرو را تغییر دهد. برای نگاه کردن به کناره‌ها، خودرو می‌تواند بدون دخالت راننده به‌طور کامل مسیر را تغییر دهد.

منبع: Horse Steam


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا