فناوری

سامانه رجیستری موبایل مختل شد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

تسنیم: بر اساس اخبار دریافتی، به دلیل ناهماهنگی سامانه گمرک با پلیس گذرنامه، تلفن های همراهی که از طریق رویه مسافری از ۲۲ ارسال شده است. آذر وارد کشور شده اند، با وجود اینکه در سامانه گمرک ایران ثبت شده اند، تاکنون ثبت نشده اند.

مشاهدات نشان می دهد که از تاریخ ۲۲ آذر ۱۴۰۲ سامانه گمرک رجیستری تلفن همراه مسافری متوقف شد و گوشی های تلفن همراهی که از این تاریخ به صورت قانونی وارد کشور شده و توسط گمرک ثبت نام شده اند همچنان در مراحل ثبت نام هستند و تاکنون ثبت نشده اند.

پیگیری ها نشان می دهد گمرک ایران مدعی است پلیس گذرنامه اطلاعات گذرنامه مسافرانی را که وارد کشور شده اند و تلفن همراه خود را در سامانه ثبت کرده اند ارائه نمی دهد و از سوی دیگر پلیس گذرنامه مدعی است که ثبت نام تلفن سامانه متعلق به گمرک است و مشکل از گمرک ایران است.

این در حالی است که صدها نفر از مسافرانی که از طریق رویه مسافری وارد تلفن همراه شخصی خود شده اند، توسط این سامانه ها معطل شده و در بلاتکلیفی به سر می برند.

همچنین تاکنون هیچ یک از نهادهای مسئول در این زمینه شفاف سازی نکرده اند و وضعیت رجیستری گوشی های تلفن همراه وارداتی مسافران در روزهای اخیر هنوز مشخص نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا