اخبار اقتصاد ایران

عملیات اجرایی سد لاستیکی تولم شهر در مراحل پایانی است

وحید خرمی از پیشرفت فیزیکی ۸۳ درصدی سد لاستیکی تولم شهرستان صومعه سرا خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این سد در مراحل پایانی است و در حال آماده شدن برای آزمایش آبگیری هستیم.

ایران تحلیل، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان از پیشرفت فیزیکی ۸۳ درصدی سد لاستیکی تولم در شهرستان صومعه سرا خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این سد در مرحله نهایی قرار دارد. مراحل و ما در حال آماده شدن برای آزمایش آبگیری آزمایشی هستیم.

وحید خرمی در بازدید از کارگاه سد لاستیکی تولم در شهرستان صومعه سرا از مراحل پایانی این سد در راستای خدمات رسانی به مردم منطقه خبر داد.

خرمی با اشاره به اتمام عملیات نصب لاستیک در سد لاستیکی تولام در شهرستان صومعه سرا گفت: احداث سد لاستیکی تولام موجب بهبود آبیاری ۸۴۰ هکتار از اراضی پایین دست این منطقه می شود.

وی درباره ویژگی های سد لاستیکی تولم در شهرستان صومعه سرا گفت: بند لاستیکی توام شهر در منطقه بازار جمعه (تولم شهر) شهرستان صومعه سرا و بر روی رودخانه شهرز با ارتفاع لاستیکی ۳ متر و طول لاستیک در آن قرار دارد. تاج ۶۶ متر و حجم مخزن ۱۱۰ هزار متر مکعب و حجم تنظیمی سالانه ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب در حال تکمیل است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان درباره هدف از احداث سد لاستیکی تولم در شهرستان صومعه سرا اظهار داشت: بهبود وضعیت آبیاری اراضی کشاورزی منطقه، تغذیه آب های زیرزمینی، جلوگیری از لجن خواری و اصلاح حاشیه رودخانه ها. افزایش سطح آب به منظور پمپاژ آن به زمین های حاشیه. رودخانه و استفاده از تفریحات و گردشگری از مهمترین اهداف اجرای این سد لاستیکی است.

سدهای لاستیکی از یک لوله بزرگ و حجیم تشکیل شده و بر روی یک بستر بتنی نصب می شوند و با هوا پر می شوند و اتصال بدنه پلاستیکی به بستر بتنی با استفاده از مهارهای فولادی انجام می شود و یکی از اجزای مهم عملکردی سدهای لاستیکی آن است. کنترل ساده با اجرای دستور تخلیه. یا پرکردن لوله برای عبور ایمن سیل از محل سازه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا