طلا و ارز

قیمت دلار امروز 25 آذر 1402/ علت ثبات قیمت دلار چیست؟

به گزارش ایران تحلیل:




قیمت دلار امروز ۲۵ است آذر این ماه نسبت به هفته گذشته در محدوده ۵۰ هزار و ۳۵۰ تومان بدون تغییر باقی ماند. روندی که نشان می دهد قیمت دلار در حال حاضر نمی خواهد تغییر کند.



به گزارش ایران تحلیل، چند هفته متوالی است که قیمت دلار در انتهای کانال ۵۰ هزار تومانی قرار دارد. تمامی معاملات دلار امروز در محدوده ۵۰۰۰۰ ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومان است.

قیمت دلار در چند روز گذشته نه افزایش یافته و نه کاهش یافته است. این ثبات در حالی وجود دارد که پیش از این گفته می شد با توجه به نزدیک بودن به پایان سال و افزایش تقاضا برای دلار، قیمت این ارز افزایش می یابد.

اما دلار در محدوده قبلی خود باقی مانده و تغییری نکرده است. البته دیدگاه دیگر در مورد قیمت دلار این است که احتمالا قیمت دلار برای مدتی کاهش می یابد و احتمالا تا ۴۷ تومان نیز کاهش می یابد. این گروه بر این باورند که دلار قبل از افزایش قیمت و ورود به فاز جدید قیمت، کاهش موقتی را تجربه می کند و سپس افزایش می یابد. اما گاوهای بازار بر این باورند که هیچ نشانه ای از کاهش در فضای بازار و سیاست خارجی دیده نمی شود و بعید است دلار به زیر مرز ۵۰ هزار تومان سقوط کند.

ماه گذشته دلار یک بار به کانال ۴۹ هزار تومان رسید، اما این افت قیمت کوتاه مدت بود و در عرض چند ساعت دلار به زیر کانال فعلی خود رسید و بلافاصله افت قیمت را پاک کرد.

فعالان بازار هیچ سیگنالی برای افزایش قیمت دلار نمی بینند و به نظر می رسد بازار در حال حاضر راکد است. به خصوص اینکه رئیس کل بانک مرکزی در چند روز اخیر دو بار بر ثبات قیمت دلار تاکید کرده و گفته است که قیمت دلار تثبیت شده و دولت در حال کنترل این قیمت است.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا