طلا و ارز

قیمت دلار 11 آذر 1402 / یخ دلار آب می‌شود؟

به گزارش ایران تحلیل:




قیمت دلار هفته گذشته با افزایش محدود به پایان رسید. نوسانات قیمت در بازار ارز در ماه های اخیر به فراز و نشیب های جزئی محدود شده و کارشناسان اقتصادی معتقدند که دلار در کف قیمتی منجمد شده است.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار در هفته گذشته ۲۰۰ تومان افزایش یافت و ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان معامله می شد. در حالی که فعالان بازار ارز متاثر از رشد تقاضا در پایان سال انتظار جهش قیمتی در بازار ارز را دارند. با این حال، برخی از کارشناسان اقتصادی می گویند در حالی که دلار در کف قیمتی قرار دارد و توسط سیاست گذاران منجمد شده است، بعید است در ماه های آینده از منطقه امن خود عبور کند. آنها تاکید می کنند که سیاست گذار توانسته دلار را در محدوده ۵۰ هزار تومان کنترل کند و کف قیمت این اسکناس را ۴۷ هزار تومان و سقف آن را در شرایط بحرانی در منطقه ۵۴ هزار و ۷۰۰ فرض می کنند.

روز پنجشنبه نیز قیمت دلار در بازارهای همسایه افزایش یافت. قیمت دلار هرات با افزایش محدود ۲۷۰ تومانی با قیمت ۵۰ هزار و ۳۸۰ تومان معامله شد. دلار سلیمانیه نیز با افزایش ۵۰ تومانی با قیمت ۵۰ هزار و ۵۵۰ تومان معامله شد.

قیمت نرخ ها ناهمسان

روز پنجشنبه ۱۸ فروردین ماه اسکناس دلار با ۱۱۲ تومان افزایش با قیمت ۴۱ هزار و ۹۹۸ تومان در سایت تجارت الکترونیک ارز (ETS) عرضه شد. حواله های دلاری نیز ۱۰۲ تومان افزایش یافت و ۳۸ هزار و ۱۷۱ تومان فروخته شد. قیمت نیم دلار نیز مانند هفته های گذشته روی ۲۸۵۰۰ تومان ثابت ماند.

قیمت ارزها تاثير گذار

در آخرین معامله روز پنجشنبه، قیمت اسکناس یورو ۱۰۰ تومان کاهش یافت و یورو با قیمت ۵۵ هزار و ۴۵۶ تومان معامله شد. قیمت یورو در سایت معاملات الکترونیک ارز (ETS) یک پله افزایش یافت و با ۲۵۵ تومان افزایش، ۴۶ هزار و ۵۶ تومان تعیین شد. حواله های یورو نیز با ۲۳۲ تومان افزایش به ۴۱ هزار و ۸۶۹ تومان رسید.

در آخرین معامله هفته گذشته درهم امارات با ۸۰ تومان افزایش به ۱۳ هزار و ۸۸۰ تومان معامله شد. در سایت معاملات الکترونیکی بورس (ETS) حواله درهم ۱۰ هزار و ۳۹۳ تومان تعیین شد و ۲۷ تومان گران شد. اسکناس درهم نیز با اضافه شارژ ۳۱ تومان معادل ۱۱۴۳۳ تومان فروخته شد.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا