طلا و ارز

قیمت طلا و سکه امروز 13 آذر ۱۴۰۲ / تداوم روند افزایشی در بازار طلا

به گزارش ایران تحلیل، امروز دوشنبه ۱۳ آذرماه قیمت طلا و سکه تا زمان انتشار این خبر در حال افزایش است. قیمت طلا از نیم کانال دو میلیون تومان عبور کرده و به سمت آن روند فزاینده ای دارد. قیمت سکه تمامی سکه ها و قطعات آنها نیز روند صعودی را نشان می دهد. با این حال، مثقال طلا با کاهش جزئی قیمت مواجه شد.

قیمت دلار در کانال ۵۰ هزار تومانی قیمت کمی افزایش یافته اما نزولی است هرچند همچنان بالای دو هزار دلار معامله می شود.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی قیمت طلا در زمان نگارش این خبر با حدود هشت هزار تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، دو میلیون و ۵۳۱ هزار تومان است. در این ساعت دیروز طلای ۱۸ عیار حدود دو میلیون و ۵۱۷ هزار تومان ارزش داشت.

اما نرخ نقدی فعلی سکه امامی در زمان نگارش این خبر ۲۹ میلیون و ۷۵۱ هزار تومان است؛ حدود ۱۰۲ هزار تومان بیشتر از آخرین نرخ روز گذشته. سکه دیروز ۲۹ میلیون و ۶۴۶ هزار تومان معامله شد.

نرخ نقدی سکه بهار آزادی نیز نسبت به آخرین نرخ روز گذشته بدون تغییر و در حدود ۲۶ میلیون و ۹۷ هزار تومان است. دیروز در همین زمان سکه بهار آزادی حدود ۲۶ میلیون و ۱۰۳ هزار تومان ارزش داشت.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در سومین روز هفته، نیم سکه با ۵۰ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته با قیمت ۱۵ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان معامله می شود. در این ساعت دیروز نیم سکه ۱۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان بود. حباب نیم سکه نیز با افزایش حدود ۵۳ هزار تومانی به ۳ میلیون و ۳۱۸ هزار تومان رسید.

همچنین ربع سکه امروز با ۵۰ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین قیمت روز گذشته، با قیمت ۱۰ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان معامله می شود. در این ساعت دیروز ربع سکه ۱۰ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان بود. حباب ربع سکه نیز حدود ۵۳ هزار تومان رشد داشته و اکنون به ۴ میلیون و ۴۸۳ هزار تومان رسیده است.

این در حالی است که سکه گرمی با ۱۰۰ هزار کاهش نسبت به آخرین قیمت روز گذشته، با قیمت پنج میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله می شود. در این ساعت دیروز ربع سکه پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود. حباب این سکه نیز با حدود ۱۰۰ هزار تومان کاهش، دو میلیون و ۸۱۳ هزار تومان است.

هر مثقال طلا نیز با کاهش حدود ۱۷ هزار تومانی نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت ۱۰ میلیون و ۹۴۸ هزار تومان معامله می شود. دیروز در همین ایام هر مثقال طلا ۱۰ میلیون و ۹۳۵ هزار تومان معامله شد.

کاهش قیمت انس

قیمت جهانی طلا همزمان با باز شدن بازارهای جهانی روند نزولی دارد. البته بازار طلای ایران بر اساس شرایط موجود در بازار دلار در ایران است نه تاثیر قیمت ها بر بازار جهانی طلا. با این وجود همین قیمت ها در بازار جهانی یکی از متغیرهای تاثیرگذار بر این بازار است. کارشناسان معتقدند این نسبت برای دلار ۷۰ درصد و برای طلای جهانی ۳۰ درصد است.

طلای جهانی طی یک ماه بازدهی مثبتی را نشان می دهد و در ۳۰ روز گذشته حدود ۴.۸۲ درصد افزایش قیمت داشته است.

امروز قیمت طلا در بازارهای جهانی در حال کاهش است. اونس اکنون به حدود ۲۰۷۳.۰۷ دلار رسیده است که به معنای کاهش حدود ۲.۱۶ درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

عبدالله مشکانی، کارشناس اقتصادی با بیان اینکه قیمت طلا و سکه با قیمت دلار در بازار آزاد مطابقت دارد، به ایران تحلیل گفت: مردم زمانی وارد بازارهای مالی می شوند که ارزش پولشان به طور کامل از بین برود و تورم وجود داشته باشد. در حال حاضر نوسانات قیمت طلا در بازار جهانی سوخت مناسبی برای رشد بازار داخلی طلا است.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به حباب روی سکه گفت: در بازار ارز مانند هفته های گذشته نوساناتی وجود دارد، اما بازار روندی ندارد. بنابراین قیمت طلا و سکه از همان الگوی دلار پیروی می کند. این در حالی است که قیمت سکه با دلار بازار آزاد حباب دارد و حتی تمام قطعات سکه با قیمت دلار بالاتر معامله می شود.

وی درباره بهترین فرصت برای سرمایه گذاری در بازارها گفت: هر سرمایه گذاری کاملا به اخبار سیاسی بستگی دارد، معتقدم باید در بازاری سرمایه گذاری کرد که معاملات با نرخ دلار کمتر انجام شود، مانند برخی شرکت های بازار سرمایه. یا زمینی که در دو سال اخیر افزایش قیمت بالایی نداشته است.» (برای اطلاعات بیشتر به پیش بینی قیمت طلا و سکه در ۱۳ آذر ۱۴۰۲ مراجعه کنید.)

بررسی دو گزارش پیش بینی طلا و سکه و قیمت طلا و سکه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ پیشنهاد می شود.

گزارش های بیشتر در صفحه خبر طلا و ارز خواندن.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا