اخبار اقتصاد ایران

90 مورد تغییر کاربری غیرمجاز قلع و قمع شد | ثبت 317 گزارش تغییر کاربری از سوی مردم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان اعلام کرد؛

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: از ابتدای سال تاکنون یک هزار و ۷۸۱ مورد تغییر کاربری مربوط به اراضی کشاورزی به ثبت رسیده که از این تعداد تنها ۳۱۷ مورد توسط مردم گزارش شده است.

ایران تحلیل صالح محمدی اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون ۹۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی استان تخریب شده است که از این تعداد تغییر کاربری غیرمجاز ۲۱ مورد مربوط به تغییر کاربری اراضی کشاورزی آستانه اشرفیه. ۲۶ مورد در شهرستان های فومن و صومعه سرا و مابقی شامل سایر مناطق گیلان است.
وی با اشاره به فعالیت سامانه ۱۳۱ دریافت گزارشات مردمی در راستای صیانت از اراضی زراعی و باغی، افزود: گزارش های مردمی از طریق سامانه ۱۳۱ توسط ستاد استان اخذ می شود و از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی جلوگیری می شود. در اسرع وقت.
وی خاطرنشان کرد: تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی در زمینه حفظ امنیت غذایی کشور با توجه به اهمیت آن در قالب قانون حفظ کاربری به تصویب شورای اسلامی شهر رسیده است. اراضی زراعی و باغی مصوب ۱۳۵۳ و اصلاحیه ۱۳۶۴.
محمدی تصریح کرد: بر اساس قانون هرگونه تغییر کاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت و ساز و دیوارکشی در مزارع و باغات بدون کسب مجوز از سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی و امور اراضی ممنوع است و علاوه بر تخریب بناهای ساخته شده. با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.
وی افزود: در راستای اجرای این قانون، ماموران سازمان جهاد کشاورزی با شناسایی و جلوگیری از تغییر کاربری های غیرمجاز با هماهنگی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی نسبت به برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز و تفکیک های غیرمجاز اقدام می کنند. .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان تصریح کرد: این استان به دلیل وجود جاذبه های تفریحی و گردشگری همواره مورد توجه گردشگران از سراسر کشور بوده است. در شالیزار باشید
وی خاطرنشان کرد: حضور افراد غیر بومی در گیلان به دلیل جاذبه های گردشگری و تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ویلاسازی تهدیدی برای زمین های کشاورزی استان محسوب می شود.
محمدی از عموم مردم به ویژه روستاییان و کشاورزان گیلانی درخواست کرد: در صورتی که قصد احداث ساختمان و تأسیسات یا دیوار کشی در اراضی زراعی و باغی خود را دارند، قبل از هر اقدامی با سامانه ارتباط عمومی حفاظت از اراضی کشاورزی «۱۳۱» تماس حاصل کنند. . جهت مشاوره به اداره جهاد کشاورزی شهرستان و یا اداره امور اراضی استان مراجعه و برای دریافت مجوز قانونی اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا